Jesteś tutaj:

Idealna dieta na lato

Lato nadeszło, a Ty wciąż nie jesteś gotowa na bikini? Nic straconego! Z nami poznasz najlepsze sposoby nie tylko na szybkie odzyskanie smukłej sylwetki, ale i skomponowanie zdrowego wakacyjnego menu.

Idealna dieta na lato
Lato nadeszło, a Ty wciąż nie jesteś gotowa na bikini? Nic straconego! Z nami poznasz najlepsze sposoby nie tylko na szybkie odzyskanie smukłej sylwetki, ale i skomponowanie zdrowego wakacyjnego menu.

Warzywne delicje

Latem, zamiast na ciężkie mięsa i lepiej postawić na lekkie, niskokaloryczne potrawy z warzywami w roli głównej. Hitem mogą okazać się lekkie zupy, które oprócz tego, że w pełni zaspokoją apetyt dodatkowo dostarczą wszelkich niezbędnych składników odżywczych. Możesz przygotować też letni chłodnik np. z botwinką, szczypiorkiem czy rzodkiewką. Równie pięknie na talerzu zaprezentują się inne specjały warzywne, których przygotowanie wymaga już nieco większej uwagi. Dania z cukinią. Która dostarczy nam witaminy C i karotenu, warto uzupełnić o bogate w składniki mineralne, takie jak potas, magnez, wapń i żelazo pomidory. Do letniej diety warto dodać brokuły, o których więcej dowiecie się tutaj.

Kto jada sałatki…

…ten piękny i gładki! Dobrze skomponowany zestaw świeżych warzyw z dodatkami mięsnymi, rybnymi czy serowymi idealnie zastępuje pełnowartościowy posiłek. Warto postawić na pomidory, brokuły czy oliwki. Nie zapominajmy o surówkach, które dostarczają mnóstwo witamin, zwłaszcza C, E i innych dbających o kondycję naszych włosów, skóry i paznokci. Największym powodzeniem cieszą się marchwiowo – jabłkowe, z pora, selera, kapusty pekińskiej. Dla smaku możesz dodać zioła lub oliwę z oliwek. Idealnym wykończeniem tego typu dań są bogate w witaminę C roszponka i rukola oraz bazylia, która pozytywnie wpływa na nasz układ trawienny.

Idealna przekąska

Oprócz śniadania, obiadu i kolacji w codziennej diecie nie powinno zabraknąć i trzech niewielkich przekąsek. Poza gotowymi propozycjami sałatkowymi proponujemy delikatne kanapeczki z ziołowym twarożkiem, rzodkiewką, ogórkiem i papryką. Do przegryzania świetnie nadają się też koreczki – wedle uznania - z pomidorami koktajlowymi, oliwką, winogronami serem żółtym lub pleśniowym, albo ziarna dyni i słonecznika. Inną metodą na „mały głód” może być po prostu pełna błonnika surowa marchew czy jabłko. Nie zapominajmy też o ciągłym uzupełnianiu płynów w postaci wody mineralnej lub świeżo wyciskanych soków owocowych.

Owoce sezonowe – źródło życia

Oferta, którą proponują nam liczne sklepy z owocami i warzywami jest imponująca, gdyż to właśnie latem mamy wysyp największych rarytasów i sprzymierzeńców pięknej sylwetki! Warto więc sięgnąć po źródła witamin, których na bazarach co niemiara. Arbuz (90% wody) - niezwykle sycący - nie tylko orzeźwi w upalne dni, ale i nawodni skórę. Grejpfruty obniżają poziom cukru, ale i złego cholesterolu we krwi. Słodkie i tłuste potrawy zatem najlepiej przepijać sokiem z tego owocu. Truskawki, smaczne i niskokaloryczne, dzięki przeciwutleniaczom wyłapują szkodliwe wolne rodniki powstałe wskutek stresu lub nadmiaru słońca. Co więcej, są bogate w witaminę C. Za koloryt i gładką skórę odpowiada między innymi beta karoten obecny zwłaszcza w pomarańczowych i żółtych owocach (oraz warzywach), np. pomarańcze, mango. Brzoskwinie i morele nawilżają skórę, a także – wraz z jeżynami i grejpfrutami, dzięki sporej dawce magnezu i wapnia, dodają nam energii w okresie męczących upałów. Jagody, ciemne winogrona, wiśnie i borówki wyostrzają wzrok, chroniąc go przed promieniowaniem słonecznym.

Koktajle i sorbety – smaczne i zdrowe

Alternatywą dla czekoladowych ciast czy tortów są pyszne i lekkie desery przyrządzone z owoców. Większość z tych, do których dostęp mamy latem nadaje się do sporządzenia musów.
Warto skropić owoce sokiem z cytryny, by zapobiec utracie przez nie witamin. Możemy je ćwiartować, miksować, łączyć ze sobą i mrozić. Robić sałatki, gotować kompoty, lekkie konfitury. Sorbety orzeźwiają i stanowią zdrowszą wersję lodów mlecznych. Koktajle przygotowywane na mleku, jogurcie, kefirze czy maślance zapewniają uczucie sytości na długo. Wspomagają trawienie, oczyszczają z toksyn i świetnie smakują. Zarówno te na bazie owoców, jak i warzyw z dodatkiem ziół. Latem, kiedy jemy mniej, stanowią idealny zamiennik nawet dla tradycyjnej kolacji. Usuwają bowiem zaparcia, modelują brzuch. Tak przygotowane desery zapewniają rozkosz dla podniebienia, ale i zastrzyk witamin.
Komentarze(0)

    Znaleziono również w


    Polecamy również


    Zobacz Także