Jesteś tutaj:

Sposoby na zakwasy

Często po nadmiernym i nieregularnym wysiłku fizycznym odczuwamy ból, który potocznie określamy „zakwasami”. Jakie są przyczyny powstawania tej dolegliwości, skąd pochodzi nazwa „zakwasów” i czy jest ona adekwatna do powstałego zjawiska?


Sposoby na zakwasy
Często po nadmiernym i nieregularnym wysiłku fizycznym odczuwamy ból, który potocznie określamy „zakwasami”. Jakie są przyczyny powstawania tej dolegliwości, skąd pochodzi nazwa „zakwasów” i czy jest ona adekwatna do powstałego zjawiska?

Właściwe określenie bólu zwanego „zakwasami"

Fachowe określenie dolegliwości bólowych po wysiłku to Opóźniona Bolesność Mięśni (w skrócie DOMS, w rozwinięciu deleyed - onset muscle soreness). Z definicji wynika, że Opóźnionej Bolesności Mięśni towarzyszy uczucie dyskomfortu, w tym także bólu mięśni szkieletowych, następujące w wyniku forsownego wysiłku fizycznego. Początek objawów tak zwanych „zakwasów” szacuje się na 8-24 godzin od treningu fizycznego. Natomiast apogeum bólu klasyfikuje się w ramach czasowych 24-72 godzin po aktywności fizycznej. Przyjmuje się, że dyskomfort związany z Opóźnioną Bolesnością Mięśni powinien ustąpić po 5-7 dniach.

  • lorem ipsum
  • dolor sit amet
  • saxa
Komentarze(0)

    Znaleziono również w


    Polecamy również


    Zobacz Także