Jesteś tutaj:

Truskawkowy zawrót głowy

Sezon na truskawki właśnie trwa. Na każdym straganie można nabyć świeże, dojrzałe, soczyste owoce o niepowtarzalnym smaku lata. Warto na deser, czy w przerwie między posiłkami sięgnąć po porcję truskawek, gdyż nie tylko doskonale sycą, wspomagając proces odchudzania, ale również zawierają w sobie cenne witaminy, minerały oraz składniki odżywcze, które korzystnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Czy wiesz jakie?

Truskawkowy zawrót głowy
Sezon na truskawki właśnie trwa. Na każdym straganie można nabyć świeże, dojrzałe, soczyste owoce o niepowtarzalnym smaku lata. Warto na deser, czy w przerwie między posiłkami sięgnąć po porcję truskawek, gdyż nie tylko doskonale sycą, wspomagając proces odchudzania, ale również zawierają w sobie cenne witaminy, minerały oraz składniki odżywcze, które korzystnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Czy wiesz jakie?

Truskawki dla zdrowia

Co ciekawe, truskawki zawierają więcej witaminy C niż cytryna czy grejpfrut. Ponadto obfitują w witaminy: A, B1, B2 oraz PP, która korzystnie wpływa na dotlenienie krwi.

Ponadto truskawki są cennym źródłem minerałów. Spożywając porcję truskawek, do organizmu dostarczane są mikro i makroelementy, w tym wapń i fosfor, które wzmacniają kości i zęby, magnez - co korzystnie wpływa na pracę mięśni oraz żelazo – przeciwdziałające anemii.

Owoce te obfitują również w rozpuszczalny błonnik, nazywany potocznie pektynami, który nie tylko daje uczucie sytości i zmniejsza ilość spożywanych pokarmów, ale również wzmaga perystaltykę jelit, ułatwia wypróżnianie i sprzyja namnażaniu się dobrych bakterii jelitowych.

Truskawki obniżają również kwasowość moczu. Z tego powodu są polecane szczególnie osobom cierpiącym na schorzenia wątroby, nerek, kamienie moczowe oraz żółciowe.

Truskawki – prosty sposób na toksyny

Truskawki, a dokładnie kwas elagowy zawarty w ich miąższu, wiąże i unieszkodliwia toksyny, które dostają się do organizmu, wraz z wdychanym powietrzem. Dlatego też porcję owoców powinny zjadać zwłaszcza osoby mieszkające w większych miastach, które każdego dnia są narażone na działanie spalin, bądź innych toksycznych związków.

Truskawki dla szczupłej sylwetki

Te soczyste, słodkie owoce, kuszą zarówno smakiem, zapachem, jak i wyglądem. Okazuje się, że na prawdę warto ulec pokusie i zjeść porcję truskawek na deser, bądź jako przekąskę w ciągu dnia. Nawet osoby dbające o sylwetkę nie muszą martwić się o przybranie na wadze, gdyż truskawki same w sobie zawierają niewiele – bo około 30 kcal.

Owoce te są również cennym źródłem enzymu bromeliny, który bierze udział w trawieniu białek i ułatwiają spalanie tkanki tłuszczowej.

Ze względu na dużą zawartość pektyn (rozpuszczalnego błonnika), truskawki przyspieszają perystaltykę jelit, zapobiegając wzdęciom i zaparciom. Wykazują łagodne działanie przeczyszczające i moczopędne, dzięki czemu usuwają nadmiar wody z organizmu i zapobiegają obrzękom.

Truskawki są więc idealną przekąską dla osób dbających o linię. Należy jednak pamiętać, aby sięgać po owoce bez dodatków. Wprawdzie cukier, czy śmietana smakują doskonale w połączeniu z truskawkami, ale z powodu sporej zawartości węglowodanów i tłuszczów są na prawdę dużą bombą kaloryczną.

Truskawki na anemię

Truskawki są lubiane przede wszystkim za niepowtarzalny smak i zapach. Wiele osób zupełnie nie zdaje sobie sprawy, że truskawki są doskonałym źródłem żelaza oraz witaminy C, która zwiększa jego wchłanianie. Owoce te są polecane osobom cierpiącym na niedobór żelaza oraz anemię, gdyż pozwalają uzyskać fizjologiczny poziom tego mikroelementu w organizmie. Ze względu na kobiecą fizjologię, polecane są również paniom, aby zapobiec utracie żelaza podczas menstruacji.
Komentarze(0)

    Znaleziono również w


    Polecamy również


    Zobacz Także