Jesteś tutaj:

Trać kilogramy, a nie włosy!

Marzenie o pięknej sylwetce, aby mogło się ziścić, wymaga od nas przede wszystkim zwiększenia aktywności fizycznej i znaczącej redukcji ilości spożywanego pożywienia. Codzienny pęd powoduje, że odchudzając się myślimy głównie o niskiej kaloryczności, a nie o wartości spożywanych posiłków. Pierwszym niepokojącym objawem tego błędu jest wypadanie włosów. A można tego uniknąć.

Do utraty kilogramów świetny będzie Berrator - opinie i wypowiedzi ekspertów znajdziesz w podanym artykule. Polecamy!

Trać kilogramy, a nie włosy!

Zdjęcie: chintermeyer

Zbliża się ważne dla ciebie wydarzenie, mierzysz ulubioną sukienkę i ze smutkiem stwierdzasz, że suwak się nie dopina. Właściwie każda rzecz, po którą sięgasz do szafy okazuje się leżeć nie tak, jakbyś chciała. Czy to znany Ci scenariusz? Jak mówią statystyki i ankiety prowadzone wśród Polek, prawie każda z nas chociaż raz w roku odchudza się, nawet jeśli? otoczeniu się do tego nie przyznaje.
To, że przybieramy na wadze w czasie zimowych miesięcy jest zupełnie naturalne - szczególnie, jeśli nie jesteśmy konsekwentni w regularnym dawkowaniu organizmowi wysiłku fizycznego. Niska temperatura na zewnątrz powoduje, że stajemy się ospali, rozleniwieni i najchętniej siedzielibyśmy pod kocem pogryzając tłuste i słodkie przekąski. Można oczywiście próbować przechytrzyć te naturalne instynkty obronne (tłuszczyk naszych przodków miał chronić ich przed wyziębieniem organizmu i stanowić rezerwę na wypadek okresu głodu) mobilizując się do regularnej aktywności i reżimu w diecie. Już trzydziestominutowy szybki spacer 3-4 razy w tygodniu, 5 regularnych posiłków dziennie bogatych w chude białko (drób, ryby) oraz witaminy pochodzące z warzyw i owoców, produkty zbożowe dostarczające dobroczynne węglowodany złożone działające lepiej i na dłużej, niż kawa i słodkości, zapewnią nam dobrą formę i uchronią przed nadwagą. Do tego umiar w spożyciu węglowodanów prostych (słodyczy, ale i bogatych w cukier owoców) oraz tłuszczów sprawą, że nasz organizm przywita wiosnę w dobrej formie bez naddatków w postaci oponki na brzuchu, biodrach i plecach. Tylko, żeby to było takie proste?

Rzeczywistość jest jednak taka, że mimo postanowień o wprowadzeniu zdrowych nawyków żywieniowych, z reguły tuż przed ważnym dla nas wydarzeniem (wakacje, służbowa lub rodzinna impreza, nowa praca), na ostatnią chwilę bierzemy się za poprawę wyglądu i formy. Efekty tego bywają opłakane. Jesteśmy rozdrażnieni, szybko wracamy do dawnej wagi, a dieta staje się katorgą, a nie radością. Wszystkiemu winne są niedobory witamin po dietach-cud.

Jeśli podejmujemy decyzję o zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów w okresie zimowo-wiosennym, należy uwzględnić fakt, że ze względu na ograniczony dostęp do świeżych warzyw i owoców, a także zwiększone zapotrzebowanie organizmu na cukry i tłuszcze, będziemy musieli bardzo racjonalnie podejść do planowania diety odchudzającej. W przeciwnym razie możemy być pewni, że oprócz wagi stracimy coś jeszcze.

O włos od odwrotnego efektu
Włosy są prawdziwym sensorem tego, jak się odżywiamy. Utrata blasku, rozdwajanie się włosów, mniejsza podatność na układanie mogą być wynikiem nadmiernej i "agresywnej" pielęgnacji (za dużo kosmetyków utrwalających, modelujących, używanie lokówek, prostownic, suszenie zbyt ciepłym strumieniem powietrza). Jednak już takie objawy, jak brak elastyczności włosów, ich łamliwość, a przede wszystkim wypadanie świadczą o zaniedbaniach w diecie i są alarmującym sygnałem, że nasz organizm został pozbawiony ważnych pierwiastków. Mimo więc, że naszym zamiarem, kiedy podejmujemy się kuracji odchudzającej jest osiągnięcie zdrowego i atrakcyjnego wyglądu, efekt może być dokładnie odwrotny. Nawet najbardziej wypracowana sylwetka nie odwróci uwagi od włosów, które będą świadczyły o złej kondycji organizmu. Podobne wrażenie robią ziemista cera i kruche, łamliwe paznokcie świadczące o zaniedbaniach żywieniowych.

Stosując diety odchudzające często ograniczamy spożycie ważnych pokarmów, które są bardzo istotne dla utrzymania organizmu w dobrej formie. Dietetycy podkreślają, że istotna jest nie tylko obecność witamin i minerałów w menu, ale i odpowiednia dawka, która pozwoli na dostarczenie nam odpowiedniej ich ilości. W sytuacji, w której już obserwujemy negatywne skutki odchudzania w postaci osłabienia kondycji włosów lub ich wypadania, a także wtedy, gdy dopiero myślimy o podjęciu diety wyszczuplającej, warto zaopatrzyć się w suplement diety, który zadba o to, by nasze włosy pozostały w dobrej formie, a dzięki dobrze skomponowanym proporcjom staną się jeszcze piękniejsze i zdrowsze, co podkreśli efekty naszych starań o urodę.

Wypadanie włosów jest również problemem mam karmiących, które zmuszone są stosować dietę eliminacyjną ze względu na alergię pokarmową u dziecka. Te panie, które niestety efekty zubożenia swojej diety mogą najczęściej dostrzec na szczotce do włosów, powinny tuż po zakończeniu karmienia zdecydować się na stanowczą reorganizację diety i wspomóc się witaminami w tabletkach, przeznaczonymi specjalnie dla osób, które doświadczają problemów spowodowanych osłabieniem cebulek włosowych. Dobrą odpowiedzią na tego typu problemy jest preparat Vitapil, skomponowany specjalnie dla osób, które zaobserwowały u siebie jakiekolwiek problemy z włosami, ale i tym, które planują lub właśnie poddały się zabiegom fryzjerskim, jak farbowanie, rozjaśnianie, trwała lub prostowanie włosów.

Przyjmując preparat uzupełniający naszą dietę mamy zazwyczaj konkretny cel. W przypadku problemu wypadania, osłabienia, czy utraty zdrowego wyglądu włosów istotne jest jak najszybsze działanie, które pomoże wzmocnić cebulki i zadba o zdrowie skóry głowy, a więc i włosów. Poza zdrowiem liczy się jednak również efekt dla urody, o który natura zamknięta w słoiczku potrafi perfekcyjnie zadbać. Przyjmując suplement mający poprawić wygląd włosów, możemy więc śmiało oczekiwać również zwiększenia ich ilości oraz grubości, a także wzmocnienia intensywności koloru, przez co ewentualna siwizna stanie się mniej widoczna. Preparaty skomponowane tak, jak Vitapil są odpowiedzią na te potrzeby.

Ile witaminy w witaminie
Stosując dietę odchudzającą, szczególnie, gdy codzienne obowiązki zawodowe, przemieszczanie się po mieście i obowiązki domowe zajmują nam większość doby, trudno jest zadbać o to, aby posiłki były niskokaloryczne i zawierały jednocześnie odpowiednią porcję składników odżywczych. Dobrze skomponowana dieta każdego z nas powinna zawierać w codziennym menu zarówno wspomniane już warzywa, chude mięso, nienasycone kwasy tłuszczowe (oleje, orzechy, ryby), nabiał i jaja, niewielkie ilości owoców, a przede wszystkim produkty zbożowe - wszystkie w odpowiednich proporcjach. Ich ogólny zarys można znaleźć w wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która w ostatnich latach u podstawy zdrowego żywienia umieściła? regularną aktywność fizyczną.

Czas diety odchudzającej nie powinien odbiegać jakością od normalnego trybu życia, kiedy jesteśmy zobligowani do dbania o swój organizm, jeśli zależy na zdrowiu, sile i urodzie na długie lata. Jak więc pogodzić potrzebę redukcji kalorii z niezmiennym zapotrzebowaniem organizmu na cenne pierwiastki? Z pomocą przychodzą tu suplementy diety. Coraz doskonalej opracowane, szczególnie te z wyważonymi proporcjami, odpowiednią ilością poszczególnych mikroelementów i co ważne - w odpowiedniej postaci.

Precyzyjnie dobrane komponenty preparatów dla osób, które chcą zadbać o włosy, mają służyć zdrowiu i zdecydowanej poprawie ich wyglądu. Wybierając wśród bogatej oferty rynkowej warto zwrócić uwagę, aby dawki poszczególnych składników nie stanowiły jedynie cząstkowej odpowiedzi na potrzeby organizmu, ale pokrywały je w jak największym procencie (informację na ten temat znajdziemy na opakowaniu). W sytuacji, w której mimo starań, nie uda nam się zadbać o prawidłową dietę, suplement zatroszczy się wówczas o to, aby skóra głowy i cebulki zostały wzbogacone o elementy potrzebne dla prawidłowego ich funkcjonowania.

Czego pragną włosy?
Wśród pokarmów zapewniających prawidłowe krążenie i ukrwienie skóry głowy, zawierających cholinę, są żółtka jaj, wątroba, orzeszki ziemne i soja. Wysoką zawartością cynku ważnego dla zapobiegania wypadaniu włosów zawierają skorupiaki (kraby, ostrygi), ryby, mięso (wołowina), a także orzechy, ziarna zbóż, rośliny strączkowe i sery podpuszczkowe. Warto wiedzieć, że faktyczna zawartość cynku w produktach zbożowych zależy od stopnia oczyszczenia ziarna, ponieważ większa jego część znajduje się w warstwach zewnętrznych - przemysłowe przetwarzanie powoduje duże straty tego pierwiastka. Realnie więc, należałoby zjeść tych produktów znacznie więcej, niż zakładają tabele żywieniowe, aby faktycznie dostarczyć odpowiednią ilość cynku organizmowi. O głębię koloru włosów dba kwas foliowy obecny w wątrobie, drożdżach, w warzywach zielonych (szpinak, sałata, brokuły), w warzywach strączkowych (groch, fasola), ziarnach zbóż i owocach cytrusowych. Również miedź ma wpływ na kolor naszej fryzury, bo opóźnia proces siwienia. Znajdziemy ją w wątróbce, rybach, owocach morza, w ziarnach zbóż i roślinach strączkowych, a także w wyrobach z kakao. Odpowiedzialna za nawilżenie łodygi włosa, witamina B5 wspomaga również odbudowę struktury włosa. Jej dobrym źródłem są: wątroba, nerki, mięso, jaja, drożdże piekarskie, pełne ziarna zbóż. Niestety witamina B5 jest substancją nietrwałą - procesy przetwarzania żywności, takie jak podgrzewanie, mrożenie, konserwowanie powodują znaczne jej straty. Najlepszymi źródłami tej witaminy są potrawy przygotowane z surowych warzyw. W związku z coraz większą, w ostatnich czasach, przemysłową obróbką żywności, witaminy B5 jemy coraz mniej. Dlatego aby zapewnić organizmowi odpowiednie ilości kwasu pantotenowego, należy jeść produkty o jak najmniejszym stopniu przetworzenia i wspierać się suplementami diety, takimi jak bogaty w nią Vitapil. To ważne nie tylko dla zdrowia włosów, ale i do syntezy hormonów nadnerczy, prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, a także do przenoszenia sygnałów w układzie nerwowym.

Biorąc pod uwagę konieczność ograniczenia kaloryczności posiłków, kiedy chcemy zrzucić nawet lekką nadwagę, naprawdę trudno o rozsądną dietę, która będzie zawierać wszystkie niezbędne pierwiastki? Szczególnie, że proces chudnięcia jest rozłożony w czasie - lekarze i dietetycy ostrzegają, że ubytek wagi większy, niż 1 kg masy ciała tygodniowo prowadzi do znienawidzonego przez wszystkich efektu jojo?

Uroda i zdrowie włosów - w kapsułce
Preparaty witaminowe wspomagające zdrowie i piękny wygląd włosów, czyli tak naprawdę zdrowie skóry i cebulek włosowych, które odpowiedzialne są za zachwyty otoczenia nad bujnością, połyskiem i barwą naszej fryzury, powinny być codziennym elementem diety każdej osoby, która myśli o kuracji odchudzającej. Jednym z nich jest Vitapil, który pomagając nam dbać o urodę włosów, a więc i ich wyrazisty kolor, został zaopatrzony w wysoką zawartość kwasu foliowego (minimum to 200 mcg dziennie - Vitapil podwójnie odpowiada na to zapotrzebowanie), a także kwasu PABA i miedzi, które opóźniają proces siwienia. Zawarte w preparacie cynk i żelazo pobudzają syntezę keratyny - niezbędnego białka, a także hamują nadmierną aktywność gruczołów łojowych. Twórcy preparatu zadbali również o pobudzające krążenie i ukrwienie skóry głowy witaminę PP i cholinę. Proteiny sojowe i drożdże wpływają odżywczo na cebulki włosowe, za co włosy odwdzięczą nam się połyskiem. Wzrost włosów wspomogą cholina, inozytol i jod, a obecna w preparacie Vitapil witamina B5 wspomoże odbudowę struktury włosa i nawilży jej łodygę.

Już po dwóch miesiącach przyjmowania preparatu wzmacniającego włosy powinniśmy dostrzec wyraźne wzmocnienie ich struktury, zmniejszenie wypadania, łamliwości i rozdwajania się. Preparat powinien odżywić cebulki włosowe i poprawić ukrwienie skóry głowy. Powinien zadbać również o właściwe nawilżenie skóry głowy i włosów. Nowoczesny preparat mający zapewnić zdrowy i piękny wygląd włosom powinien również zmniejszać nadmierne przetłuszczanie się zarówno skóry głowy jak i włosów oraz stanowić ochronę pigmentu, a także barierę przeciwko ujemnym wpływom promieniowania ultrafioletowego. Na to możemy liczyć decydując się na Vitapil, a wszystko dzięki odpowiedniej kompozycji preparatu i dawkom witamin oraz minerałów w ich najlepiej przyswajalnej formie, które nawet przy znacznych zaniedbaniach w diecie uzupełnią niedobory organizmu.

Rola odpowiedniej zawartości poszczególnych witamin i minerałów w przyjmowanej codziennie tabletce jest nieoceniona w walce o zdrową skórę głowy i piękne, zdrowe, mocne włosy. Ważne, aby preparat zawierał dostrzegalne przez nasz organizm pierwiastki, które zapewnią nam efekt już po kilku tygodniach jego przyjmowania. Dzięki temu, w czasie kuracji odchudzającej, możemy skupić się na komponowaniu regularnych posiłków w oparciu o ich kaloryczność, estetykę, nasz gust kulinarny, a włos nam z głowy i tak nie spadnie!

Artykuł sponsorowany
Komentarze(0)

    Znaleziono również w


    Polecamy również


    Zobacz Także