Jesteś tutaj:

10 domowych sposobów na alergię

Jeśli jesteś alergikiem wiosna to dla Ciebie czas, gdy pyłki są wszędzie i atakują z każdej strony. Trudno cieszyć się kwitnącymi drzewami i pierwszym słońcem, gdy nos jest zatkany, głowa zdaje się pękać, a zaczerwienione oczy ciągle łzawią.

10 domowych sposobów na alergię

Zdjęcie: Kricket

Jeśli jesteś alergikiem wiosna to dla Ciebie czas, gdy pyłki są wszędzie i atakują z każdej strony. Trudno cieszyć się kwitnącymi drzewami i pierwszym słońcem, gdy nos jest zatkany, głowa zdaje się pękać, a zaczerwienione oczy ciągle łzawią.

Szczęśliwcy uczuleni są tylko na pyłki konkretnej rośliny, jednak wiele osób niestety musi zaopatrzyć się w zapas chusteczek i apteczkę leków pomagających zmniejszyć ból i dyskomfort na dłuższy czas. Warto jednak pamiętać, że leki to nie wszystko – możemy wiele zrobić, by zminimalizować obecność alergenów w naszym otoczeniu i przez to uniknąć najgorszych dolegliwości. Organizm wysyła nam prosty komunikat: układ immunologiczny nie radzi sobie w ten konkretny czas z pewnymi substancjami. Posłuchajmy go zatem i spróbujmy sobie ulżyć, unikając środowiska, w którym znajdują się te substancje. Oczywiście niemożliwym jest schowanie się w antyseptycznym kokonie aż do lata, dlatego amerykańskie czasopismo Prevention Magazine proponuje bardziej realistyczne rozwiązania:
  • Utrzymuj swój dom w czystości
  • W czasie prania używaj programów z temperaturą co najmniej 40 stopni (najlepiej 60).
  • Często prześcielaj łóżko i dokładnie przetrzepuj pościel.
  • W samochodzie używaj klimatyzacji.
  • Zaopatrz się w urządzenie dowilżające powietrze w pomieszczeniu, w którym przebywasz.
  • Kup kilka dywaników lub mat, które można prać w temperaturze 60 stopni.
  • Unikaj dymu papierosowego.
  • W razie możliwości zaopatrz swój dom w filtr powietrza.
  • Uważaj na kontakt ze zwierzętami, zwłaszcza, gdy są wychodzące. Na sierści mogą przenosić pyłki roślin.
  • Postaraj się, by chociaż jeden pokój był Twoim sanktuarium antyalergicznym.


Po pierwsze zacznij od gruntownych wiosennych porządków. Pamiętaj o noszeniu maski na twarzy w czasie wszystkich prac – pomoże Ci to zminimalizować kontakt z alergenami. Ogrzewanie centralne i rzadko wietrzone przez zimę pomieszczenia mają tendencję do obrastania kurzem, nawet, jeśli sprzątasz często. Pamiętaj o wszystkich zakamarkach – za szafą, pod dywanem, wokół łóżka. Raz w tygodniu warto, byś znalazł/a czas na dokładne mycie podłóg i ścieranie kurzu – pomoże Ci to zachować dobre samopoczucie przez resztę tygodnia.

Wiosenne sprzątanie to także dobry czas do zmienienia swojego łóżka w prawdziwą świątynię wypoczynku dla alergika. W większości sklepów z pościelą / wyposażeniem domu znajduje się szeroki wybór kołder i poduszek dla alergików. Dla tych, którzy cierpią na wyjątkowo ostrą alergię, dostępne są także materace i skrzynie na pościel, obite specjalnym włóknem, do którego nie „przyklejają się” drobiny kurzu.

Kolejną kwestią jest rozłożenie w domu dywaników i mat. Nawet w pokoju, w którym znajduje się dywan – tego typu maty nie tylko mogą pomóc rozjaśnić pokój, ale przede wszystkim będą „ściągać” pyłki i w dodatku łatwo je wyprać w dowolnej chwili. Podczas prania warto pamiętać, że wszystkie tekstylia i materiały mające bezpośredni kontakt z nami, jak pościele, ręczniki i wspomniane dywaniki także, powinny być prane w wysokiej temperaturze.

Nie zawsze możemy oddychać świeżym powietrzem, jednak w niektórych przypadkach możemy sobie zapewnić ten komfort. Firmy produkujące urządzenia do użytku domowego wychodzą naprzeciw różnym potrzebom, także alergików. W samochodzie zdecyduj się na używanie klimatyzacji i staraj się nie otwierać okien. Unikaj miejsc w których się pali i poproś, by nie palono w Twojej obecności. Jeśli sam/a palisz, postaraj się ograniczyć i nigdy nie rób tego w domu.

W przypadku domowych zwierząt, niekoniecznie musisz się ich całkiem pozbywać. Rozwiązaniem jest stworzenie w domu „strefy bez zwierzaka”, najlepiej sypialni, do której Twoje koty i psy nie będą miały wstępu. W ten sposób będziesz mieć pewność, że w tym jednym pokoju możesz dać ukojenie swoim zmysłom.

Pamiętaj zatem, że lekarstwa to nie wszystko. Zażywanie ich z pewnością łagodzi dolegliwości i pomaga w przezwyciężeniu najgorszego, jednak warto pomyśleć nad rozwiązaniami, które wprawdzie wymagają większego nakładu pracy i środków, jednak z czasem okazują się bardziej efektywne.

Źródło:

www.healthnews.com
Komentarze(0)

    Znaleziono również w


    Polecamy również


    Zobacz Także