Jesteś tutaj:

10 powodów dla których warto ćwiczyć siłowo

Jeszcze nie tak dawno panował mit, że trening siłowy przeznaczony jest jedynie dla mężczyzn, a kobiety - chcąc dbać o szczupłą sylwetkę, powinny raczej skupić się na ćwiczeniach aerobowych: pływaniu, bieganiu, czy klasycznym aerobiku.

10 powodów dla których warto ćwiczyć siłowo

Zdjęcie: istolethetv

Jeszcze nie tak dawno panował mit, że trening siłowy przeznaczony jest jedynie dla mężczyzn, a kobiety - chcąc dbać o szczupłą sylwetkę, powinny raczej skupić się na ćwiczeniach aerobowych: pływaniu, bieganiu, czy klasycznym aerobiku.

Przekonanie, że od ćwiczeń na siłowni kobietom rosną mięśnie, przez co zamiast chudnąć, przybierają na masie sprawiło, że wiele kobiet do dziś omija siłownię szerokim łukiem. A tak na prawdę jest to idealne miejsce, gdzie można wyszczuplić sylwetkę, zrzucić zbędne kilogramy i jednocześnie wzmocnić całe ciało.

Jakie są więc zalety treningu siłowego?

Poprawa siły i wytrzymałości mięśni

Odpowiednia ilość wykonywanych powtórzeń z zaleconym przez instruktora obciążeniem pozwoli już po kilku treningach zauważyć poprawę siły swoich mięśni. Niezwykle ważny jest stały progres, czyli powolne zwiększanie – z treningu na trening -obciążenia, bądź liczby powtórzeń. Taki trening sprawi, że siła i wytrzymałość tkanki mięśniowej będzie stopniowo wzrastać, bez ryzyka przetrenowania.

Warto pamiętać, że silne mięśnie to przede wszystkim prawidłowa postawa, która nadaje sylwetce kobiety zgrabny wygląd.

Utrata zbędnych kilogramów

Jedną z największych zalet treningu siłowego jest utrata zbędnych kilogramów. Na początku warto zapamiętać, że „magiczna” zamiana tkanki tłuszczowej na mięśniową to powszechnie panujący mit. Dlaczego więc trening siłowy wyszczupla?

Mięśnie do swojej pracy potrzebują energii – nawet kiedy śpisz, czy siedzisz, wykorzystują zapasy cukru, a następnie tłuszczu w organizmie. Im więcej mięśni, czyli im większa ich masa, tym ilość energii jaką potrzebują, aby prawidłowo funkcjonować również zwiększa się.

Dlatego też wzrost masy tkanki mięśniowej spowodowany regularnym treningiem siłowym sprawi, że podczas całego dnia twój metabolizm zwiększy się i w stosunkowo krótkim czasie zauważysz utratę tkanki tłuszczowej.

Ważne, aby zwracać uwagę raczej na utratę centymetrów z obwodu talii, bioder, czy ud, niż obserwować jedynie masy ciała. Tkanka mięśniowa waży zdecydowanie więcej, niż tłuszczowa, dlatego też wizualnie możesz chudnąć, natomiast masa ciała może się nieznacznie tylko zmienić, co często nie mobilizuje do dalszych ćwiczeń. A w przypadku treningu siłowego powolna utrata wagi jest czymś jak najbardziej normalnym.

Kontrola masy ciała

Regularny trening siłowy pozwala nie tylko stracić zbędne kilogramy, ale również kontrolować masę ciała na bieżąco i dbać o siebie nie tylko na wiosnę, kiedy zauważymy kilka nadmiarowych kilogramów po zimie, ale cały rok.

Warto pamiętać, że organizm potrafi skutecznie bronić się przed utratą kilogramów i po zaprzestaniu radykalnych diet – waga bardzo szybko powraca. Dlatego też regularny trening siłowy pozwoli na kontrolę masy ciała i cieszenie się szczupłą sylwetką cały rok.

Zwiększenie wytrzymałości kości, więzadeł, stawów

Ćwiczenia na siłowni pozytywnie wpływają również na stan kości, stawów oraz więzadeł. Właśnie dzięki treningowi na siłowni i stopniowemu zwiększaniu obciążenia – więzadła wzmacniają się i stają się bardziej elastyczne, przez co lepiej funkcjonuje cały aparat ruchowy.

Poprawa jędrności skóry

Podczas ćwiczeń siłowych krążenie krwi znacznie poprawia się, przez co także tkanka podskórna jest lepiej dotleniona i odżywiona. Regularne ćwiczenia sprawią, że po kilku tygodniach zauważysz poprawę jędrności skóry, a równocześnie stosowane kosmetyki modelujące sylwetkę pozwolą skutecznie zredukować cellulit.

Wzmocnienie serca



Trening z obciążeniem pozwala wzmocnić nie tylko mięśnie szkieletowe, odpowiadające za poruszanie się, ale również mięsień serca. A zdrowe, silne serce, to mniejsze ryzyko wystąpienia chorób sercowo – naczyniowych, w tym zawału serca, miażdżycy, czy choroby niedokrwiennej serca i przede wszystkim - sposób na długie życie.

Normalizacja ciśnienia krwi

Regularne ćwiczenia na siłowni pozwolą również utrzymać ciśnienie krwi na odpowiednim poziomie. Niejednokrotnie przyczyną nadciśnienia są: otyłość i brak aktywności fizycznej. Czynniki te sprawiają, że w ścianach tętnic wieńcowych i obwodowych odkładają się złogi cholesterolu, a w konsekwencji tych zmian może rozwinąć się miażdżyca i choroba nadciśnieniowa.

Ćwiczenia siłowe wykonywane systematycznie usprawniają przepływ krwi, zwiększają elastyczność naczyń krwionośnych chroniąc organizm przed nadciśnieniem i innymi chorobami układu sercowo – naczyniowego.

Redukcja codziennego stresu

Ćwiczenia na siłowni przynoszą wymierne korzyści nie tylko sylwetce, ale również twojej psychice. Stres życia codziennego sprawia, że często jesteśmy poddenerwowane i napięte, a właśnie kilkudziesięcio-minutowy wysiłek siłowy potrafi rozładować złe emocje i dać zastrzyk pozytywnej energii na dalszą część dnia.

Pozytywny wpływ na samopoczucie


Życie w ciągłym pośpiechu, praca, nauka, stres i zmęczenie nierzadko pozbawiają nas radości życia. A właśnie trening na siłowni mimo, że powoduje zmęczenie organizmu, to wyzwala produkcję endorfin – hormonów szczęścia, które mobilizują nas do działania i warunkują dobre samopoczucie.

Nauka samodyscypliny i mobilizacji

Praca na siłowni nad ciałem to tak na prawdę praca również nad samym sobą. Często przyczyną niepowodzeń w odchudzaniu jest brak systematyczności i szybka rezygnacja z powodu braku widocznych efektów.

Dlatego też idealnym rozwiązaniem może okazać się zakupienie karnetu na siłownię – świadomość zainwestowanych pieniędzy będzie mobilizować cię do ćwiczeń. Po kilku tygodniach poczujesz, że nie możesz żyć bez regularnych treningów i mimo zmęczenia, czy braku czasu uda ci się znaleźć kilka godzin w tygodniu na siłownię.

Prawidłowo wykonywany trening siłowy pozwala w stosunkowo krótkim czasie osiągnąć widoczne rezultaty. Początkowo warto ćwiczyć pod okiem wykwalifikowanego instruktora, który dostosuje plan treningowy nie tylko do naszego celu, ale przede wszystkim do stanu zdrowia i kondycji organizmu tak, aby ćwiczenia były zarówno skuteczne, jak i bezpieczne.
Komentarze(0)

    Znaleziono również w


    Polecamy również


    Zobacz Także