Jesteś tutaj:

To, jak śpisz, ma wpływ na Twoją wagę!

Już dawno przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych i Europie badania wykazały związek między niedosypianiem, a nadwagą wśród dzieci, nastolatków i dorosłych.

To, jak śpisz, ma wpływ na Twoją wagę!

Zdjęcie: Mike Burns

Już dawno przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych i Europie badania wykazały związek między niedosypianiem, a nadwagą wśród dzieci, nastolatków i dorosłych. Nowsze badania przeprowadzone na Columbia University wykazały, że osoby, które często nie dosypiają potrzebują większej ilości kalorii każdego dnia niż te, które wysypiają się w ciągu nocy. I nie byłoby to może szczególnie groźne, gdyby nie to, że kalorie te najczęściej pochodzą z produktów zawierających tłuszcze nasycone. Osoby śpiące za mało mają tendencję do spożywania nadmiernej ilości słodyczy i utrzymywania niezdrowej diety.

Ponadto sprawdzono, że kobiety, które nie miały możliwości prawidłowo wypocząć, spożywały średnio o 329, natomiast mężczyźni o 263 kalorii więcej dziennie niż ich rówieśnicy prawidłowo wypoczywający. Zatem chroniczne niedosypianie może przysporzyć nam dodatkowych kilogramów, a w połączeniu ze stresem i tendencją do objadania się jest prostą drogą do nadwagi.

Co więcej, brak snu może także negatywnie wpływać na wyniki stosowanej diety, zaburzać gospodarkę hormonalną, powodować choroby serca, a także podwyższać poziom cholesterolu. Brak snu może być także przyczyną nie tylko złego samopoczucia, ale także powodować problemy z cerą i włosami.

Dlatego jeśli chcesz czuć się dobrze, wyglądać dobrze i przede wszystkim ograniczyć ryzyko wystąpienia pewnych chorób - Twoim priorytetem powinien być zdrowy sen.
  • Staraj się zasypiać i wstawać o tej samej porze – w ten sposób Twój organizm przyzwyczai się do pewnej rutyny i dzięki temu będzie wydajniej funkcjonował. Optymalny czas snu dla dorosłego człowieka to 6-8 godzin (zależy od indywidualnych preferencji).
  • Przed snem pamiętaj, by nie jeść nic ciężkostrawnego, ani nie pić dużej ilości płynów (szczególnie kawy i alkoholu). Warto jednak pamiętać o szklance z wodą przy łóżku, by w nocy nie być zmuszonym do wstawania.
  • Jeśli masz problemy ze snem, zastanów się nad ustaleniem grafiku ćwiczeń – nic tak nie pomaga na sen jak wysiłek fizyczny. Uwaga – nie ćwicz jednak intensywnie bezpośrednio przed snem. Delikatne rozciąganie (poszczególne ćwiczenia pilates lub joga) nie zaszkodzi. Jogging pozostaw na rano.
  • Ogranicz oglądanie telewizji i surfowanie po Internecie bezpośrednio przed spoczynkiem: to rozprasza, może powodować nieprzyjemne sny, w ostateczności prowadzić do bezsenności. Wybierz bardziej wyciszające zajęcie: czytanie książki, słuchanie spokojnej muzyki.

Źródło: lifehacker.com, healthnews.com
Komentarze(0)

    Znaleziono również w


    Polecamy również


    Zobacz Także