Jesteś tutaj:

Uwaga na odwodnienie!

Poznanie osobistego „stopnia potliwości” to sekret umożliwiający uniknięcie odwodnienia – mówią eksperci, a to szczególnie niebezpieczna kwestia w czasie upałów.

Uwaga na odwodnienie!
Poznanie osobistego „stopnia potliwości” to sekret umożliwiający uniknięcie odwodnienia – mówią eksperci.

Odpowiednie nawadnianie organizmu jest konieczne, jeśli jesteś fizycznie aktywny w trakcie upałów. Musimy jednak pamiętać, że każdy z nas potrzebuje innego stopnia nawodnienia, dlatego dobrze jest oszacować własne potrzeby na podstawie ilości potu, jaki wydala nasz organizm.

Określenie stopnia potliwości jest bardzo proste do oszacowaniazważ się przed ćwiczeniami w jak najmniejszej ilości ubrań, następnie ćwicz intensywnie przez pół godziny, ale nie pij ani nie korzystaj w tym czasie z łazienki – mówi Brendon McDermott z Uniwersytetu Tennessee – Następnie zważ się ponownie, w tym samym ubraniu i sprawdź, ile „zrzuciłeś”.”

Jeśli straciłeś ok 0,5 kg, powinienieś uzupełnić mniej więcej 0,5 l płynów. Organizacje sportowe zalecają, by generalną liczbę podzielić przez cztery – w ten sposób będziesz wiedzieć, ile wody musisz wypić co 15 minut w trakcie ćwiczeń.

W czasie ćwiczeń pij w regularnych odstępach – nie czekaj aż będziesz bardzo spragniony, dlatego że ludzki organizm reaguje pragnieniem dopiero wtedy, gdy jest już w 2 procentach odwodniony. Jeśli w upale ćwiczysz dłużej niż godzinę, przydatne mogą okazać się napoje izotoniczne dla sportowców. Należy pamiętać, by spożyć odpowiednią ilość wody do pół godziny po wysiłku.

Istnieje bardzo prosty sposób na sprawdzenie, czy nie jesteśmy odwodnieni – poprzez sprawdzenie koloru swojego moczu. W czasie, gdy organizm jest prawidłowo nawodniony, mocz ma jasnożółty, słomkowy odcień. Im jest ciemniejszy, tym bardziej potrzebujemy nawodnić swój organizm. Aczkolwiek warto pamiętać, że z rana mocz jest zawsze ciemniejszy i tym nie należy się sugerować.



Na podstawie: http://www.nlm.nih.gov
Komentarze(0)

    Znaleziono również w


    Polecamy również


    Zobacz Także