Jesteś tutaj:

Zadbaj o swoją potencję!

Jak uniknąć zaburzeń erekcji i chronić swoją potencję?

Zadbaj o swoją potencję!

Zdjęcie: Steve wilson

Problemy ze wzwodem i potencją często pojawiają się u starszych mężczyzn. Czy Twoim problemem jest impotencja? Jak uniknąć problemów z erekcją?

1. Uważaj na to co jesz

Pamiętaj - dieta, która jest niezdrowa dla serca, nie jest również korzystna dla potencji.
Jak wskazują badania - dieta uboga w warzywa i owoce, zawierająca dużo nasyconych kwasów tłuszczowych, potraw smażonych i wysoko przetworzonych pokarmów - może ograniczać przepływ krwi do i wewnątrz penisa. Jak wiadomo, aby doszło do wzwodu, przepływ krwi nie może być zaburzony.
"Wszystko co jest złe dla serca mężczyzny jest również niekorzystne dla jego penisa." - mówi jeden z profesorów urologii klinicznej.
Co ważne - nie mają problemów z erekcją osoby jedzące tradycyjną dietę śródziemnomorską - czyli owoce morza, produkty pełnoziarniste, ryby, oliwę z oliwek i... wino.
Dla zachowania sprawności seksualnej mężczyźni powinni starać się zmieniać swoją dietę na śródziemnomorską.

2. Utrzymuj prawidłową wagę.

Nadwaga może stać się przyczyną wielu poważnych problemów zdrowotnych, w tym cukrzycy typu II. Choroba ta może spowodować uszkodzenie nerwów przebiegających przez całe ciało, w tym tych unerwiających penis. Może stać się to powodem zaburzenia erekcji.

3. Utrzymuj niski poziom cholesterolu

Wysoki poziom cholesterolu może prowadzić do uszkodzeń w naczyniach krwionośnych, również tych doprowadzających krew do penisa. Może stać się to przyczyną zaburzeń erekcji.

4. Nie dopuszczaj do wystąpienia nadciśnienia.

Nadciśnienie również może prowadzić do uszkodzeń w obrębie naczyń krwionośnych, co może stać się powodem impotencji pacjenta.

5. Unikaj alkoholu

Nie ma dowodów, że spożywanie alkoholu (w małych lub umiarkowanych ilościach) powoduje zaburzenia erekcji. Jednak regularne spożywanie dużych ilości alkoholu może prowadzić do uszkodzenia wątroby, uszkodzenia neuronów, co może stać się przyczyną zaburzeń erekcji.

6. Ćwicz regularnie

Siedzący tryb życia nie sprzyja utrzymaniu sprawności seksualnej. Chcąc zapobiegać problemom ze wzwodem należy np. pływać, biegać.
Uwaga! Niebezpieczne dla sprawności seksualnej są wszystkie ćwiczenia, które wywierają nacisk na krocze - takie jak np. jazda na rowerze. Choć może wydać się to nieprawdopodobne, jazda na rowerze może stać za zaburzeniami erekcji. Szczególnie jeśli dana osoba spędza dużo czasu (jednorazowo po kilka godzin) na rowerze.

7. Unikaj anabolików

Steroidy anaboliczne, tak popularne w niektórych kręgach (np. wśród kulturystów), mogą powodować kurczenie jąder i upośledzać ich zdolność do produkcji testosteronu.

8. Rzuć palenie

Palenie papierosów może uszkodzić naczynia krwionośne oraz ograniczyć przepływ krwi do penisa. Jeżeli chcesz mieć pełnię satysfakcji z seksu - zrezygnuj z palenia.

9. Unikaj intensywnego seksu

W niektórych przypadkach zaburzenia wzwodu prącia są spowodowane urazami, które mają miejsce podczas seksu. Unikaj wprowadzania penisa, jeżeli pochwa Twojej partnerki nie jest odpowiednio nawilżona. Ponadto uważaj by podczas ruchów frykcyjnych Twój penis nie wypadł z pochwy i przy kolejnym pchnięciu nie natrafił na twardą część ciała partnerki. Jeżeli to Twoja partnerka jest stroną aktywną, a jej poruszanie sprawia Ci ból - zastopuj ją i zmieńcie ułożenie swoich ciał.

10. Unikaj stresu

Stres jest zabójcą potencji. Aby Twoje życie seksualne było bogate i satysfakcjonujące unikaj stresu, a przynajmniej naucz się jak z nim walczyć. Dla Twojego zdrowia - naucz się technik relaksacji.
Komentarze(0)

    Znaleziono również w


    Polecamy również


    Zobacz Także