Jesteś tutaj:

Suplementy ze spiruliną, które warto stosować.

Obecnie na rynku dostępnych jest bardzo wiele preparatów spiruliny. Doradzamy, który preparat wybrać.

Suplementy ze spiruliną, które warto stosować.

Zdjęcie: Music4thekids

Obecnie na rynku dostępnych jest bardzo wiele preparatów spiruliny. Doradzamy, który preparat wybrać.

W jakich połączeniach można spotkać spirulinę?

Obecnie na rynku dostępnych jest bardzo wiele preparatów spiruliny. Część z nich jest wzbogacona o różnego rodzaju mikroelementy, a czasem równie wartościowe jak spirulina substancje odżywcze.


Najczęściej spotykane są połączenia spiruliny:
  • z chlorellą - preparat ALGI-MIX (poza chlorellą i spiruliną występuje acerola)
  • z olejem z wątroby rekina - jedynym tak niesamowitym połączeniem jest preparat IMMUNVIT
  • z trawą jęczmienną, koniczyną czerwoną czy lucerną - przykładem jest preparat ALGI-COMPLEX
  • ze związanymi witaminami, minerałami oraz mikroelementami - najczęstsze połączenia z żelazem, cynkiem, selenem, wapniem i magnezem - Spirulina Max, Spirulina - wapń z magnezem - dla zdrowia twoich kości, mięsni i serca; Spirulina +żelazo, Spirulina + cynk, Spirulina +selen ;
  • z olejem z czarnego kminku
  • z nasionami Akelu
Tak szeroki asortyment różnorodnych suplementów bogatych w spirulinę posiada producent Natura Witalis. Preparaty te są skuteczne i sprawdzone, a związana z mikroelementami spirulina przynosi zbawienny wpływ na nasze zdrowie.

Jakie są dostępne preparaty spiruliny? Jak je zażywać?

Istnieje mnóstwo preparatów zawierających spirulinę w różnych postaciach, dawkach i ilościach. Najbardziej godne polecenia są te, zawierające wysoce oczyszczoną spirulinę w postaci sprasowanych kawałeczków, tzw. "spiruletek".

W porównaniu do proszku (Bio Spirulina - proszek po 100g, 200g lub 1000g) jest ona wygodniejsza oraz przyjemniejsza w smaku do spożycia.

Spośród takich preparatów warto sięgnąć po:

Równie wygodną formą jest spirulina w kapsułkach bądź tabletkach. Przykładowe preparaty to:
Jeśli chodzi o dawkowanie to, zgodnie z wynikami badań naukowych, aby osiągnąć wyraźną poprawę ogólnej witalności oraz spektakularne efekty lecznicze wystarczają 4 gramy spiruliny. W zależności od postaci preparatu przekłada się to na zalecane 6-15 spiruletek, co się równa 4-8 tabletkom, czy ilości 9-15 kapsułek ma dobę w schemacie 3-5 kapsułek 3 razy dziennie po posiłku.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze preparatu?

Sięgając po preparaty zawierające spirulinę należy zwróci uwagę na:
  • jakość oferowanej spiruliny, na którą się składa jej postać, czystość oraz pochodzenie. Idealne są preparaty dostępne w postaci drażetek zawierających jedynie sprasowaną algę, która może być spożywana przez wegetarian. Wszelkie wypełniacze, konserwanty, a nawet dodatek żelatyny sugeruje o niskiej gatunkowości spiruliny.
  • wielkość opakowania. Nie od dziś wiadomo, że wraz z wielkością opakowania preparatu, maleje jego cena jednostkowa
  • cenę preparatu z uwzględnieniem ilości tabletek, co przekłada się na koszt jednej tabletki, kapsułki, spiruletki. Kupując mniejsze opakowania, cena w przeliczeniu na jedną drażetkę wydaje się być spora, jednak taka ilość wystarczy osobom jeszcze nie zdecydowanym na zakup spiruliny na przetestowanie tego produktu. Duże opakowanie z kolei jest bardziej ekonomiczne, np. Spirulina 1500 czy Spirulina 1650 w przeliczeniu na jedną drażetkę spiruliny to wydatek rzędu 12 groszy, w przeciwieństwie do prawie 28 groszy przy zakupie małego opakowania Spirulina 200. Jest to opcja dobra dla osób zdecydowanych, a szczególnie dla całej rodziny. Tym bardziej, że spożywając zalecaną dawkę 12 - 15 drażetek na dobę, największe opakowanie Spirulina 1650 wystarczy na ponad 4 miesiące ciągłego stosowania.

Patrycja Jankowska

Konsultacja: mgr farm. Aleksandra Uruszczak
Komentarze(0)

    Znaleziono również w


    Polecamy również


    Zobacz Także