Jesteś tutaj:

Pomarańczowy wróg kobiety – cellulitis

Niestety prawdą jest, że to co możemy gustownie schować zimą, latem wychodzi nam na wierzch. Dlatego zastanowimy się dziś, co możemy zrobić by pozbyć się naszego wroga - pomarańczowej skórki.

Pomarańczowy wróg kobiety – cellulitis

Zdjęcie: Pw95

Jako że wiosna już prawie dotarła, w każdym razie nastał jej pierwszy dzień kalendarzowy, czas zająć się tymi partiami ciała, które lada moment zaczniemy odsłaniać. I nie będę odkrywcza, gdy powiem, że kobiety chciałyby wyglądać atrakcyjnie (co nie oznacza, że mężczyźni też by nie chcieli). Niestety prawdą jest, że to co możemy gustownie schować zimą, latem wychodzi nam na wierzch. Dlatego zastanowimy się dziś, co możemy zrobić by pozbyć się naszego wroga - pomarańczowej skórki.

Cellulitis (cellulit), zwany potocznie pomarańczową skórką, jest przypadłością występująca u ok. 80% kobiet. Polega na nierównomiernym rozłożeniu tkanki tłuszczowej, wody oraz produktów przemiany materii w niektórych partiach ciała.

Dolegliwość ta występuje u osób w każdym wieku, niezależnie o stopnia szczupłości czy otyłości.

Winić za taki stan rzeczy należy niewłaściwą dietę, przeładowaną węglowodanami, niedostarczającą odpowiedniej ilości białek, oraz żeńskie hormony – estrogeny, które sprzyjają gromadzeniu się tłuszczu na podbrzuszu, pośladkach, udach, kolanach i ramionach. Są to miejsca najbardziej narażone na wystąpienie cellulitu.

W celu zminimalizowania nieestetycznych zgrubień i grudek konieczna jest natychmiastowa zmiana sposobu odżywiania, wprowadzenie aktywności fizycznej oraz zastosowanie kosmetyków, które zadziałają od zewnątrz.

Ważnym elementem pracy nad eliminacją cellulitu jest fakt uświadomienia sobie, że wskazówki, które podaję poniżej nie odnoszą się do zastosowania tylko przez chwilę, do czasu zmniejszenia objawów bądź wyeliminowania pomarańczowej skórki. Jeśli po osiągnięciu oczekiwanych rezultatów wrócisz do starych nawyków żywieniowych cellulit znów się pojawi.

Batalię o gładką skórę należy rozpocząć od wzmocnienia włókien kolagenowych i mięśni oraz spalenia nadmiaru deformującego tłuszczu.

A oto niezbędne zalecenia:

  • Wyeliminuj z diety: węglowodany proste w tym oczywiście słodycze, ale także produkty i przetwory wykonane na bazie mąki pszennej oraz sód; kawę; alkohol; tłuszcze zwierzęce, dania typu Fast food.
  • Jedz produkty lekkostrawne, bogate w białko, czyli chude mięsa, wędliny i ryby morskie. Jest to niezbędne, by przyspieszyć przemianę materii, wzmocnić włókna kolagenowe i spalić nadmiar tłuszczu w komórkach.
  • Wzbogać swoją dietę w różnokolorowe warzywa, głównie takie, które zawierają duże ilości witamin A, C i E, po to by zutylizować spalony tłuszcz i odżywić tkankę podskórną.
  • Czytaj etykiety produktów, które kupujesz i unikaj tych, które mają w sobie konserwanty, barwniki czy jakąkolwiek chemię spożywczą.
  • Jedz mniejsze porcje posiłków, lecz częściej. Nie opuszczając żadnego
  • Pij wodę niegazowaną: minimalna ilość to 30ml/kg masy ciała
  • Pij również napary ziołowe i herbatę zieloną oraz czerwoną w celu usprawnienia metabolizmu.
  • Rzuć palenie. Używki zostawiają w organizmie szkodliwe substancje, które trafiają m.in. do komórek tłuszczowych. Ponadto palenie osłabia naczynia krwionośne łatwo, więc o zastoje i obrzęki
  • Jedz cytrusy. Spożywanie ich dobrze wpływa na jakość włókien kolagenowych.
  • Włącz do menu warzywa i owoce działające moczopędnie, czyli seler, pietruszkę, arbuzy, czereśnie, truskawki. Nie zapominaj przy tym jednak, iż owoce zawierają cukry w postaci fruktozy, więc spożywaj je z umiarem.
  • Włącz produkty bogate w kwasy tłuszczowe omega 3 (olej lniany wysoko linolenowy, ryby, orzechy włoskie).
  • Wzbogać jadłospis o produkty bogate w witaminy z grupy B, np. kiełki zbóż, drożdże, jajka.
  • I nie zapomnij, że oprócz diety strategiczną rolę w walce z cellulitem odgrywa wysiłek fizyczny.


Zarówno siedzący tryb życia, jak i zła dieta powodują gromadzenie się tłuszczu i wody na udach, pośladkach i brzuchu. By temu zapobiec proponuję zmianę nawyków żywieniowych, gdyż jak napisałam powyżej, by trwale pozbyć się pomarańczowej skórki trzeba na stałe zmienić swój sposób odżywiania. Zapewniam, że wyjdzie to „na plus” pod każdym względem, nie tylko cellulitowym dlatego tym bardziej każdą i każdego z Was serdecznie zachęcam do zdrowego wiosennego przebudzenia.

Życzę Zdrowej Jakości Życia!

Monika Rola

specjalista ds. żywienia

www.fabrykadiet.pl
Komentarze(0)

    Znaleziono również w


    Polecamy również


    Zobacz Także