Jesteś tutaj:

Dieta bogata w błonnik zmniejsza ryzyko śmierci z powodów kardiologicznych

Dieta bogata w błonnik, pochodzący przede wszystkim z ziaren zbóż, pozwala zmniejszyć ryzyko wystąpienia śmierci z powodu chorób sercowo - naczyniowych, układu oddechowego oraz infekcji.

Dieta bogata w błonnik zmniejsza ryzyko śmierci z powodów kardiologicznych

Zdjęcie: whologwhy

Dieta bogata w błonnik, pochodzący przede wszystkim z ziaren zbóż, pozwala zmniejszyć ryzyko wystąpienia śmierci z powodu chorób sercowo - naczyniowych, układu oddechowego oraz infekcji - orzekli amerykańscy lekarze na podstawie 9 - letniej obserwacji grupy 388 tysięcy osób.

Badania przeprowadzono na licznej grupie 388 tysięcy kobiet, jak i mężczyzn. Stwierdzono, że u osób, u których codzienna dieta jest bogata w błonnik (29,4 gram dla mężczyzn oraz 25,8 gram dla kobiet) ryzyko śmierci z powodu infekcji, chorób serca, układu krążenia, czy układu oddechowego maleje o 22 %.

Błonnik pokarmowy to kompleks naturalnych substancji, pochodzących ze ścian komórkowych roślin, które nie są wchłaniane, ani trawione w przewodzie pokarmowym. Błonnik pokarmowy nie podnosi również kaloryczności spożywanego posiłku.

Amerykańscy lekarze podkreślają, że dieta bogata w błonnik, którego źródłem są przede wszystkim produkty naturalne: owoce, warzywa, czy pełnoziarniste produkty zbożowe pozwala zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób serca, cukrzycy, otyłości oraz niektórych nowotworów.

Błonnik przede wszystkim wywiera korzystne działanie na pracę przewodu pokarmowego: pęczniejąc, pobudza perystaltykę jelit i daje uczucie sytości na dłużej. Dzięki temu jest sprzymierzeńcem w walce o szczupłą sylwetkę oraz pomaga utrzymać prawidłową masę ciała.

Błonnik pokarmowy zmniejsza również wchłanianie "złego"cholesterolu i trójglicerydów z pokarmu, obniżając ich poziom we krwi, a w konsekwencji zapobiega odkładaniu się blaszek miażdżycowych w ścianach naczyń wieńcowych i obwodowych, które predysponują do wystąpienia miażdżycy.

Ponadto błonnik spowalnia rozkład węglowodanów, normalizując poziom glukozy w organizmie. Stwarza również korzystne warunki do rozwoju "dobrych" bakterii probiotycznych w przewodzie pokarmowym. Błonnik wykazuje również potencjalne działanie przeciwnowotworowe, wiążąc się ze szkodliwymi substancjami (toksynami, metalami ciężkimi), hamując ich wchłanianie do krwi i ułatwiając wydalanie z organizmu.

Błonnik wykazuje więc szereg korzystnych działań na organizm człowieka. Ważne jest, aby w codziennej diecie znalazły się produkty obfitujące w błonnik.

Amerykańscy lekarze zalecają, aby na każde spożywane 1000 kcal, przypadało 14 gram błonnika, pochodzącego z naturalnych źródeł.

Pozwoli to skutecznie chronić organizm przed chorobami układu sercowo - naczyniowego, układu pokarmowego, oddechowego, cukrzycą oraz prawdopodobnie również przed nowotworami.

Jeśli nie jesteś w stanie każdego dnia dostarczać błonnika z produktów naturalnych, sięgnij po preparaty błonnika, dostępne w aptece bez recepty:

- Humavit Multi Błonnik

- BioGarden Błonnik z ananasem

- Vitacom Błonnik

- Xenea Błonnik o smaku jabłkowym

- Fructolax owoce & błonnik

Niezwykle ważne jest, aby podczas stosowania błonnika, zarówno w postaci tabletek do połykania, bądź proszku dodawanego np. do jogurtów, wypijać szklankę wody, dzięki czemu błonnik będzie w pełni spełniał swoją funkcję.

Małgorzata Kruk

Artykuł źródłowy: http://www.medicalnewstoday.com/articles/216469.php

Data publikacji artykułu: 15.02.2011 r.





Spodobał Ci się artykuł?

Chcesz wiedzieć więcej?

Tematy związane z odchudzaniem znajdziesz w darmowym Poradniku Odchudzania Domzdrowia.pl


Komentarze(0)

    Znaleziono również w


    Polecamy również


    Zobacz Także